یزدفردا :امور HSE شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:کسب مقام نخستHSE سال 89 توسط شرکت گاز استان یزد

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان یزد در پي ارزيابي صورت گرفته توسط امور HSE (بهداشت،ایمنی و محيط زيست) شركت ملي گاز ايران، این شرکت موفق به کسب مقام نخستHSE در بين شركتهاي گاز استانی کل كشور گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در تشریح دلایل کسب این رتبه گفت: انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در مرحله طراحی کلیه خطوط انتقال گاز و اخذ مجوز سازمان محیط زیست قبل از شروع پروژه ها، دریافت کد ملی زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست و نیز گسترش فضای سبز این شرکت به میزان حدود 35 درصد در قسمتی از کمربند سبز استان از جمله اقداماتی است که سبب کسب مقام نخست HSE سال 89 توسط این شرکت شد.

وی با اشاره به جاری کردن مجموعه مقررات صدور پروانه های انجام کار و نظارت بر حسن اجرای آن گفت: این شرکت با بیش از 960 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه، تجزیه و تحلیل حوادث و همچنین نظارت بر عملکرد پیمانکاران و تحت کنترل قرار دادن فعالیت های آنها از طریق اخذ نمایندهHSE در هر پیمان، توانست رتبه برتر را از آن خود نماید.

علیرضا پیله ور همچنین به فعالیتهای دیگری در این خصوص مانند انجام بازدیدهای دوره ای و الزام نیروهای پیمانکاری به گذراندن دوره های آموزشی HSE، انجام معاینات طب صنعتی، اندازه گیری و مدیریت عوامل زیان آور محیط کار و آلاینده های زیست محیطی ، تشکیل پرونده بهداشتی برای کارکنان و معرفی جهت انجام معاینات ادواری اشاره کرد.

وی اجرای طرح سیستم های انرژی خورشیدی جهت تأمین برق ایستگاه CGS ابرکوه، آبیاری قطره ای 93 درصد از مساحت فضای سبز ساختمانهای شرکت و همچنین اهتمام ویژه به بحث مدیریت پسماند از جمله اجرای طرح بازیافت المنت فیلترهای تعویضی ایستگاه های تقلیل فشار را به اقدامات دیگر این شرکت در کسب مقام برتری افزود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اظهار داشت: اقداماتی نظیر تهیه و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری همایش آموزشی جهت آموزگاران مدارس ابتدایی، آموزش آموزشیاران نهضت سواد آموزی جهت اطلاع رسانی به قشر کم سواد، تهیه و پوستر آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و نصب در ادارات و مساجد استان توسط این شرکت دز ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه مسائل ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز نقش بسزایی داشت.

علیرضا پیله ور در پایان کسب این رتبه را حاصل تلاش مستمر و بی وقفه تمامی کارکنان و نشان همکاری همه واحدهای این شرکت با واحد HSE دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا